Stanowisko Klubu Podrózników Soliści ws. Koronawirusa

Stanowisko Klubu Podrózników Soliści ws. Koronawirusa

Drodzy Soliści,

biorąc pod uwagę bieżącą sytuację na świecie chcemy poinformować o środkach zaradczych podejmowanych przez Klub oraz naszą strategię działania kierując się bezpieczeństwem naszych uczestników, liderów oraz pracowników w obliczu koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę zakaźną COVID-19, z którą zmaga się obecnie większa część świata.

BIEŻĄCA SYTUACJA

Sytuacja jest dynamiczna i zmienia się z godziny na godzinę, co skutkuje nowymi zaleceniami, a to przekłada się na istotne zmiany dla wszystkich podróżnych, także dla nas i uczestników naszych wypraw.

W celu monitorowania bieżącej sytuacji i jak najszybszej reakcji obserwujemy wiele źródeł informacyjnych, w tym portale: rządów krajów, do których podróżujemy, ministerstw spraw zagranicznych, linii lotniczych, przewoźników lokalnych, a także ich profile społecznościowe. Są to m.in.

 

  • Główny Inspektorat Sanitarny (GIS).
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ).
  • Ministerstwo Zdrowia (MZ).
  • Światowa Organizacja Zdrowia (WHO).
  • European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC).
  • Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
  • Urząd Marszałkowski.

 

 

Chcemy zapewnić, że jako organizator turystyki Nr 05.855.249 z ważną gwarancją finansową na kwotę 825 000 PLN opłacamy składkę na fundusz gwarancyjny za każdego uczestnika naszych wypraw. W związku z tym każdemu z Was przysługuje ubezpieczenie na wypadek niewypłacalności biura, a konkretniej gwarantowany powrót do kraju czy też zwrot należnych funduszy. Zaznaczamy jednak, że sytuacja finansowa klubu jest stabilna i nie przewidujemy wystąpienia takiej sytuacji prowadząc naszą działalność bez zmian.

WYJAZDY W TRAKCIE

W celu jak najszybszej reakcji na zmieniające się środowisko jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi liderami, którzy prowadzą obecnie grupy poza granicami Polski.

 

Jesteśmy także w stałym kontakcie z naszymi zagranicznymi współpracownikami i partnerami biznesowymi, którzy doskonale zorientowani są w lokalnej sytuacji dotyczącej transportu, akomodacji i naszego planu wyprawy.

 

Łącząc informację z wielu źródeł jesteśmy w stanie podjąć decyzję o wiele szybciej i zminimalizować pojawiające się ryzyka w trakcie wyjazdu.

 

Ważnym aspektem dla naszej reakcji jest także fakt, że poruszamy się w małych grupach, co powoduje, że jesteśmy elastyczni i gotowi na szybką reakcję.

 

PLANOWANE WYPRAWY

Podjęliśmy już decyzję o odwołaniu wypraw m.in. do Iranu i Chin czy imprezy plenerowej na kilkaset osób – łącznie 14 terminów. W związku z ogłoszonym stanem zagrożenia epidemicznego również wszystkie wyjazdy w przeciągu następnych 10 dni do  23 marca zostały odwołane.

 

Nie wykluczamy, że lista odwołanych wypraw może się zwiększyć, bazując na oficjalnych rozporządzeniach, przepisach i decyzjach organów władz.

 

 

 

Do tego czasu wszystkie zaplanowane wyjazdy będą realizowane w normalnym trybie.

 

W celu zachowania ciągłości komunikacji z uczestnikami naszych wypraw będziemy do was wysyłać status zawierający wszystkie istotne informację mogące mieć wpływ na przebieg waszej wyprawy. Jeżeli w przeciągu danego tygodnia pojawią się informacje wymagające natychmiastowej reakcji, to będziemy niezwłocznie kontaktować się z uczestnikami danego wyjazdu. Jeżeli nie otrzymacie informacji o zmianach, wyprawa realizowana jest w normalnym trybie.

REZYGNACJE Z WYJAZDU

Jeżeli pomimo podjętych środków zaradczych, każdy uczestnik ma prawo rezygnacji z podróży. Zastosowanie mają tu odpowiednie zapisy Regulaminu Imprez Turystycznych Extreme Poland Sp. Z o.o. Sp. K – operatora wyjazdów Klubu Podróżników Soliści.

NASZE DZIAŁANIA

 

  • bieżąca komunikacja wewnętrzna z liderami prowadzącymi wyprawy,
  • cotygodniowy status mailowy dla uczestników naszych wypraw,
  • codzienne wewnętrzne aktualizacje bieżącej sytuacji na świecie,
  • instrukcja postępowania dla liderów wypraw w sytuacjach wyjątkowych,
  • bieżący kontakt z agentem ubezpieczeniowym i urzędem marszałkowskim,
  • wprowadzenie dyżurów wieczornych oraz weekendowych wśród pracowników.

 

Jeśli czujecie potrzebę wyjaśnienia bądź rozwinięcia powyższych kwestii, jesteśmy dla Was dostępni pod telefonem od 09:00 do 17:00. Z racji zwiększonej ilości zgłoszeń, czas oczekiwania na rozmowę może być wydłużony.

 

Życzymy wszystkim dużo zdrowia, dobrej energii, spokoju oraz szybkiego rozwiązania sprawy.

 

Z podróżniczym pozdrowieniem,

Soliści Team