img bottom

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyprawy- wszystko co musisz wiedzieć

Urlop w pracy potwierdzony więc najwyższy czas wybrać się na kolejną niesamowitą, solistową wyprawę! Kierunek podróży już znasz, wystarczy tylko kliknąć “zapisz się” i odliczać dni do cudownego odpoczynku. Brzmi wspaniale, prawda? 

Sami jesteśmy wielkimi optymistami, ale warto przed zakupem zastanowić się “co w przypadku jeśli nie będę mógł pojechać na wyjazd”? Jakie są możliwości ochrony własnej oraz pieniędzy, których nie chcesz przecież tracić, jeśli będziesz musiał rezygnować? Odpowiedź jest bardzo prosta – wystarczy ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z podróży!

Czym jest ubezpieczenie kosztów rezygnacji?

Jest to dobrowolne ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z podróży, które ma za zadanie chronić Ciebie w przypadku niespodziewanej rezygnacji przed wyjazdem lub przerwania wyprawy. Ubezpieczyciel pokryje koszty poniesione w związku z wyjazdem jeśli będziesz musiał zrezygnować z jednego z powodów zawartych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. W naszym Klubie możemy ubezpieczyć Cię w TU Wiener

Jaki jest koszt ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z wyjazdu?

Cena jest uzależniona od wartości wycieczki. Kupując za pośrednictwem naszego Klubu jest to 5% ceny wyprawy. Jeśli kupujesz również bilety lotnicze przez naszą stronę, to one również zostaną ubezpieczone! 

 

Pamiętaj jednak, że bagaż i atrakcje dodatkowe mogą zostać ubezpieczone tylko jeśli zostały zakupione przed wykupieniem polisy. Jeśli zdecydujesz się na coś extra po zakupie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z wyprawy, nie zostanie to wliczone w koszty w przypadku rezygnacji.

Pamiętaj o terminach!

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyprawy można kupić tylko w konkretnych terminach. Możesz wykupić je w łatwy i wygodny sposób dodając je do koszyka na naszej stronie podczas zakupu wyprawy, jednak nie mniej niż na 7 pełnych dni przed jej rozpoczęciem (poniżej 7 dni opcja jest już niemożliwa) lub do 7 dni od zapisu, kontaktując się z nami mailowo w godzinach pracy biura.

Jak mogę kupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z wyprawy?

Specjalnie dla Was umożliwiliśmy zakup polisy przez naszą stronę. Ubezpieczyć możesz się od razu podczas zapisu na wyjazd, przygotujmy dla Ciebie wszystkie dokumenty i prześlemy na maila podanego przy zakupie.
Jeśli jesteś już zapisany i myślisz o ubezpieczeniu to napisz koniecznie do nas mailowo na
klub@solisci.pl

Jak przebiega proces zwrotu?

W pierwszej kolejności musisz powiadomić ubezpieczyciela i nas o Swojej rezygnacji. Następnie ubezpieczyciel przekaże Ci listę dokumentów, które są niezbędne w procesie ubiegania się o zwrot kosztów. Po uregulowaniu kosztów wyprawy w naszym Klubie wystawimy Ci dokument potwierdzający rezygnację i wszystkie wpłaty. Nie zapomnij, że każda rezygnacja musi być dodatkowo poparta konkretnym dowodem, np. zwolnieniem lekarskim lub zaświadczeniem z policji o kradzieży dokumentów itp. Po pozytywnym rozpatrzeniu przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe, otrzymasz zwrot na konto.

Czy warto się ubezpieczyć?

Zdecydowanie TAK! Ostatnie lata pokazały nam bardzo mocno jak niestabilne może być podróżowanie po świecie i odkrywanie jego najpiękniejszych zakątków. Posiadając ubezpieczenie nie musisz martwić się niespodziewaną chorobą przed wyjazdem, przez którą utracisz wpłacone środki. Zaledwie w zeszłym roku tylko 3,5% osób, które musiały zrezygnować z jednej z naszych wypraw, miały wykupioną polisę, dzięki której mogły ubiegać się o zwrot środków u ubezpieczyciela.