img bottom

Ogólnopolskie Badanie Podróżników

Wszyscy podróżnicy to jedna rodzina. Ale podobnie jak w rodzinie każdy ma własny charakter i indywidualne upodobania, tak i każdy podróżnik ma własny gust oraz preferencje związane z kierunkami wyjazdów, sposobem zwiedzania świata czy podejmowanymi decyzjami. Nie ma dwóch takich samych obieżyświatów – i to jest piękne. Chcemy Was lepiej zrozumieć, poznać kierunki wyjazdów będące w kręgu zainteresowań polskich podróżników, poznać Wasze style zwiedzania, inspiracje, co Was jara i co zachwyca. Właśnie w tym celu w czerwcu 2019 ruszyła pierwsza edycja Ogólnopolskiego Badania Podróżników.

Jeżeli idę z psem na spacer to statystycznie mamy trzy nogi? Nie tym razem!

  • Statystyka to taka dziwna nauka, która może wiele powiedzieć o zachowaniu jakiejś grupy badanych, ale mówi bardzo niewiele o jednostce. Dlatego w naszym badaniu chcemy podejść do zagadnienia nieco inaczej. Wykonać analizę, która ukaże wiarygodne dane o ogólnych trendach, ale też o upodobaniach niewielkich i zróżnicowanych grup. Tak, aby wyniki jak najdokładniej odzwierciedlały faktyczny stan rynku polskich podróżników.

 

  • Po pierwsze celujemy w obszerną grupę badanych – im więcej osób weźmie udział, tym uśrednione wyniki będą dokładniejsze i bardziej wiarygodne. Jednak im większa grupa osób, tym wyniki tak naprawdę nie świadczą o preferencjach jednego człowieka, lecz całej społeczności, co jest pod pewnymi względami plusem, a pod innymi minusem, bo wyniki odnoszą się do wszystkich. Dlatego interesują nas nie tylko ogólne dane, ale też te bardziej szczegółowe.

 

  • Po drugie oprócz wniosków ogólnych chcemy wyciągnąć też profile mniejszych grup – co jest do wszystkiego, to… no wiadomo. Celem badania jest nie tylko stworzenie ogólnego, wzorcowego profilu polskiego podróżnika, ale też grup wyłamujących się ze „statystycznego szeregu”. Można śmiało założyć, że ile osób, tyle różnych poglądów, preferencji i ciekawych doświadczeń. Chcemy je poznać, by móc dowiedzieć się, kim jest polski podróżnik, a nie jakiś wyimaginowany, statystyczny „Każdy”.

 

  • Po trzecie chcemy wyciągnąć indywidualne wnioski – badanie jest całkowicie anonimowe, ale dzięki niemu będziemy mogli podejść w bardziej spersonalizowany sposób do każdego podróżnika. Dzięki poznaniu indywidualnych preferencji, a nie tych ogólnych, będziemy mogli stworzyć wiele profili różnych typów podróżników – światowych, krajowych, przygodowych, wypoczynkowych, turystycznych, archeologicznych itd.

 

  • Po czwarte skorzystają na tym wszyscy – przede wszystkim podróżnicy, ponieważ mogą liczyć na ciekawsze i bardziej dopasowane oferty. Członkowie Klubu Podróżników Soliści (obecni i przyszli) mogą liczyć na ciekawe kierunki wypraw w miejsca, które ich interesują. Będziemy zwracać baczną uwagę na to, by same wyprawy miały w sobie to wszystko, czego oczekują podróżnicy, czego oczekujesz Ty!

 

Ale po co? A komu to potrzebne?

Ogólnopolskie Badanie Podróżników nie jest zwykłą ankietą, jakich wiele, z których i tak nic nigdy nie wynika. No, może oprócz cyferek i statystyk, które można później cytować w artykułach. Nam przecież nie o to chodzi. Naszym celem jest pogłębienie istniejącej wiedzy o zjawiskach związanych z wypoczynkiem Polaków, a ponieważ badanie ma obejmować cały rynek, otrzymamy rzetelne źródło wiedzy oraz profil statystycznego polskiego globtrotera.

Po co? Po to, by móc podróżować jeszcze lepiej, ciekawiej, fajniej i więcej zobaczyć; po to żeby wiedzieć, co Ciebie interesuje, a co niekoniecznie.

Daj się poznać!

Chociaż badanie jest szczegółowe, to wypełnienie ankiety nie zajmie Ci więcej niż kilkanaście minut, a dzięki Twoim odpowiedziom dowiemy się, jak rynek podróżniczy zmienia się w czasie. Jest to pierwsze takie badanie, ale z pewnością nie ostatnie. W przyszłych latach pozwoli na porównanie, jak rynek podróżników ewoluuje i jakie są oczekiwania podróżników z Polski. Chcemy się również dowiedzieć, jakie są preferencje zakupowe w zakresie sprzętu, na co zwracacie uwagę, co wybieracie, co jest dla was ważne.

No dobrze, a co będę z tego miał?

Oprócz lepiej dopasowanej oferty podróżniczej? Przygotowaliśmy ciekawe i wartościowe nagrody dla tych uczestników badania, którzy zdecydują się dodatkowo wziąć udział w konkursie „Wymyśl hasło, które najlepiej określa (polskiego) podróżnika!”. Główną nagrodą jest wyprawa na Islandię, do wygrania również: kurtki, książki podróżnicze, spodnie trekkingowe i plecak. O szczegółach dowiesz się z regulaminu.

Ogólnopolskie Badanie Podróżników trwa od 21 czerwca 2019 r. do 31 lipca 2019 r. Przeprowadzane jest we współpracy Klubu Podróżników Soliści oraz Instytutu Badawczego MANDS, zajmującego się badaniami rynku i opinii. Szczegóły na stronie badaniepodroznikow.pl