Tokio dla odważnych | Soliści
FreshMail e-mail marketing free online marketing software

 

 

Tokio dla odważnych

 

 

Tokio – 10 mln mieszkańców. Wraz z sąsiednimi miastami, tworzącymi tzw. Wielkie Tokio – nawet 38 mln, czyli dokładnie tyle, co w calutkiej naszej Polsce. KOSMOS! Zwiedzanie takiego giganta to spore wyzwanie, a w zasadzie – szereg wyzwań. Sprawdź, czy będziesz w stanie im sprostać!

CHALLANGE #1: NIE ZGUBIĆ SIĘ W TOKIJSKIM METRZE

Na pierwszy rzut oka – mission impossible. Tokijskie metro, po japońsku chikatetsu, to 13 linii obsługiwanych przez dwóch niezależnych operatorów: 9 należy do Tokyo Metro Line, 4 do Toei Subway. Ich łączna długość to 312,4 km. Do tego dochodzi jeszcze kolejka naziemna (najważniejsze, z punktu widzenia turysty, są linie Yamanote i Yurikamome, którą można dostać się na sztuczną wyspę Odaiba). Łączna długość tokijskich kolejowych naczyń połączonych to ponad 820 km! Żeby na stacjach przesiadkowych dostać się z peronu jednej linii na peron drugiej, często trzeba pokonać kilkaset metrów. I choć po pierwszym szoku szybko zorientujecie się, że chikatetsu jest świetnie oznaczone, a na każdej stacji bez problemu uzyskamy szybką i dokładną pomoc, konia z rzędem temu, komu uda się spędzić kilka dni w Tokio bez choćby jednej pomyłki przy podróżowaniu metrem!

CHALLENGE #2: ZNALEŹĆ MIEJSCE PRZY STOLIKU W STARBUCKSIE, SKĄD ROZCIĄGA SIĘ WIDOK NA SKRZYŻOWANIE SHIBUYA

W tokijskiej dzielnicy Shibuya znajduje się jedno z najsłynniejszych skrzyżowań na świecie. Przy jednej zmianie świateł przemierza je nawet 2,5 tys. osób! Jest zatłoczone niezależnie od tego, czy odwiedzimy je o godz. 17 czy 3 w nocy. Powód? Skrzyżowanie znajduje się obok stacji metra i można się z niego dostać do najmodniejszych i najbardziej prestiżowych ulic Tokio. Jego charakterystycznymi elementami są liczne bilbordy reklamowe i neony wiszące na pobliskich wieżowcach, a także pomnik wiernego psa Hachiko, który znajduje się przy wyjściu z metra.

Hachiko był psem rasy Akita, który przez lata odprowadzał swojego pana, profesora z wydziału rolnictwa Uniwersytetu Tokijskiego, na stację kolejową, a następnie witał go, gdy ten wracał z pracy. Gdy profesor zmarł nagle, w wyniku wylewu, Hachiko nadal, w godzinach popołudniowych, przydreptywał na stację i wypatrywał swojego pana. I tak przez 10 lat! Wierny czworonóg i piękna historia po latach doczekały się upamiętnienia w postaci pomnika, który dziś jest także popularnym miejscem spotkań.

Skrzyżowanie Shibuya popularne jest także wśród filmowców. Pojawia się m.in. w „Między słowami” czy „Szybcy i wściekli: Tokio drift”.

Co do tego wszystkiego ma Starbucks? Ano to, że jedno z okien kawiarni w dzielnicy Shibuya wychodzi na słynne skrzyżowanie. Dlatego znaleźć wolne miejsce przy którymś ze stolików umiejscowionych przy tej witrynie to wyczyn nie lada!

CHALLENGE #3: OBEJRZEĆ NA ŻYWO AUKCJĘ TUŃCZYKA NA TARGU RYBNYM TSUKIJI

Czyli kolejne „naj” zlokalizowane w Tokio. W dzielnicy Tsukiji znajduje się największy na świecie hurtowy targ rybny. Działa od 1935 r. i daje zatrudnienie prawie 6000 osób. Sprzedaje się tu ponad 400 gatunków ryb i owoców morza, ale jego najbardziej „medialnym” towarem są ogromne, ważące ponad 300 kg, tuńczyki. Sprzedaje się je podczas codziennych aukcji, które rozpoczynają się o godz. 5 rano. Aukcje są na tyle emocjonujące i widowiskowe, że od lat uchodzą za jedną z głównych atrakcji Tokio. Nie jest to jednak kolejna „pokazówka” dla turystów. Wręcz przeciwnie – ich obecność nie jest tu specjalnie pożądana. Żeby nie przeszkadzali zbytnio sprzedawcom i kupującym w pracy, dziennie aukcję może obejrzeć jedynie 120 osób, podzielonych na dwie grupy. Pierwsza obserwuje licytację między 5:25 a 5:50, druga – od 5:50 do 6:15. By znaleźć się wśród tych szczęśliwców, do Tsukiji trzeba przyjechać odpowiednio wcześniej, nawet o 3-4 nad ranem. A nie jest to zadanie proste, bowiem w Tokio nie ma nocnej komunikacja publicznej. Opcją jest więc albo dosyć kosztowna taksówka, albo nocowanie gdzieś w pobliżu targu.

Czasu na odwiedzenie marketu w dotychczasowej lokalizacji nie zostało zbyt wiele – władze Tokio planują przenieść go w drugiej połowie 2018 r. w pobliże stacji metra Toyosu.

Czy starczy ci sił i determinacji, by mimo tylu barier obejrzeć na żywo tuńczykową licytację?

Bill Murray, odtwórca głównej roli we wspomnianym „Między słowami”, po zdjęciach w Tokio powiedział: „Mam nadzieję, że po obejrzeniu Między słowami ludzie nabiorą ochoty na wycieczkę do Japonii. Po pierwszym szoku znakomicie się bawiłem”. Trudno chyba o lepsze podsumowanie klimatu, który czeka na ciebie w stolicy Kraju Kwitnącej Wiśni. I jestem pewien, że każdy kto tam pojedzie będzie bawił się wyśmienicie. Niezależnie od liczby podjętych challenge’ów 😉

Jacek

Zapisz się na solistowy Newsletter

  1. Nie ominie Cię informacja o nowych tripach,
  2. Dostaniesz cynk o ostatnich miejscach na tripy,
  3. Poinformujemy Cię o ciekawych podróżniczych wydarzeniach,
  4. Zaopatrzymy Cię w odpowiednią dawkę inspiracji do podróżowania!

Wyrażam zgodę na dostarczanie na podany w formularzu zamówienia adres e-mail Newslettera Klubu Podróżników Soliści zawierającego informacje o bieżących wydarzeniach dotyczących działalności Klubu Podróżników „Soliści” oraz informacje marketingowe. Administratorem Twoich dobrowolnie podanych danych osobowych jest Klub Podróżników Soliści z siedzibą w Oświęcimiu, ul. Zaborska 48B, 32-600 Oświęcim, wpisany do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:000052570; dane kontaktowe: tel.: 530 260 680, e-mail: klub@solisci.pl. Twoje dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu wysyłki Newslettera na podany w formularzu zamówienia adres e-mail. W każdej chwili mogą Państwo zrezygnować z otrzymywania naszego newslettera klikając na właściwy link umieszczony na końcu wiadomości. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych oraz ich poprawienia lub usunięcia oraz do cofnięcia wyrażonej zgody. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych osobowych spowoduje niemożność dostarczania Newslettera. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu rejestracji, modyfikacji i usunięcia danych oraz informacje dotyczące polityki prywatności dostępne są pod linkami: Polityka prywatności oraz Polityka Cookies.

FreshMail e-mail marketing free online marketing software